مقالات مرتبط با درب فرفورژه, عمومی

راهنمای کامل خرید انواع درب فرفورژه

راهنمای کامل خرید و معرفی انواع درب فرفورژه

یکی از مهم‌ترین ابزارهای موردنیاز در محیط‌های ساختمانی و سایر محیط‌ها انواع درب است. درب اولین محلِ ورود به ساختمان‌ها، محیط‌های مسکونی، اداری و تجاری است و زیبایی آن اهمیت ویژه‌ای دارد. یکی از مدل‌های ویژه‌ای از درب‌ها که طرفداران بسیار زیادی دارد، انواع درب فرفورژه است.

اگر شما نیز برای ساختمان‌ها و سایر بناهای دیگر قصد خرید درب و دروازه را دارید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله به معرفی انواع درب فرفورژه خواهیم پرداخت و برایتان درباره ویژگی‌های این درب‌ها می‌گوییم، با ما همراه باشید.

راهنمای کامل خرید انواع درب فرفورژه از سایت فورژمدرن

فرفورژه اصلاحی آلمانی و به معنای آهن کوبیده است. صنعت فرفورژه برای ساخت انواع درب‌های ساختمانی به‌شدت کاربردی و مفید است. به انواع درب‌ها، نرده‌ها و سایر ابزارهای موردنیاز در ساختمان‌سازی که به‌واسطه فلزات ریخته‌گری شده‌اند و نمای بیرونی و درونی خاص و منحصربه‌فردی دارند، فرفورژه گفته می‌شود. این قبیل از درب‌ها بر شیک و لوکس بودن ورودی بناها از جمله ساختمان‌ها و مجتمع‌ها، سالن‌ها و انواع تالار و سایر محیط‌های دیگر تأثیرگذار هستند‌.

جالب است بدانید که مهم‌ترین ویژگی درب‌های فرفورژه ضد سرقت بودن آن‌ها و مقاومت زیادی است که در برابر ضربه دارند. این قبیل از درب‌ها برعکس درهایی که با چوب ساخته می‌شوند به‌شدت مقاوم بوده و نمای منحصربه‌فردی نیز به ساختمان‌های شما می‌بخشند.

اگر شما نیز قصد خرید مدل‌های متنوعی از درب‌های فرفورژه را دارید، توصیه می‌کنیم با معرفی انواع مدل‌های درب فرفورژه که در ادامه به بیان می‌کنیم، همراه ما باشید.

راهنمای کامل خرید و انواع درب فرفورژه

انواع درب فرفورژه کدامند؟

درب‌های فرفورژه که در واقع از آهن نرم و تغییریافته ساخته شده‌اند مدل‌ها و انواع مختلفی دارند که باظرافت و دقت بسیار زیادی ریخته‌گری شده‌اند. این قبیل از درب‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

۱. درب‌های فرفورژه کلاسیک

معمولاً از درب‌های فرفورژه کلاسیک برای ساختمان‌های بسیار لوکس ویلاها و ساختمان‌هایی که محیط‌های وسیع ساخته شده‌اند و دارای محوطه‌های سرسبز هستند، استفاده می‌شود. این قبیل از درب‌های فرفورژه کلاسیک، طرح‌ها و مدل‌های بسیار زیبا و شیکی داشته و جلوه‌های خاص و منحصربه‌فردی به ظاهر ساختمان می‌بخشند.

لازم به ذکر است که مقاومت و طول عمر درب‌های فرفورژه کلاسیک نیز شایان‌توجه است و ضریب ایمنی این مدل از درب‌های فرفورژه واقعاً ستودنی است. یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین درب‌های فرفورژه کلاسیک، درب الیزا است و در موزه فرانسه نگهداری می‌شود.

۲. درب‌های فرفورژه مدرن

جالب است بدانید که از درب‌های فرفورژه مدرن نیز بیشتر برای ورودی‌ باغ، ویلا و محیط‌های سرسبز که به‌صورت تفریحی مورداستفاده قرار می‌گیرند، نصب‌ می‌شوند. درب‌های فرفورژه مدرن نیز زیبایی خاص و خیره‌کننده‌ای داشته و محیط بنای شما را شیک و لوکس می‌کنند.

۳. درب‌های فرفورژه CNC

به جرئت می‌توانیم بگوییم که درب‌های فرفورژه سی ان سی جز پیشرفته‌ترین مدل درب‌های فرفورژه هستند و در واقع سیستم‌های برشی و لیزری سی ان سی کمک بسیاری در زمینه ساخت انواع درب‌های فرفورژه داشته‌اند. به‌واسطه این سیستم برشی ضخامت‌های ورقه‌های استفاده در ساخت درب‌های فرفورژه تا حدود ۶ میل افزایش یافته است و معمولاً قیمت درب‌های فرفورژه سی ان سی از درب‌هایی که ضخامت بالایی دارند، بیشتر است. این درب‌ها که با لیزر و سی ان سی ساخته شده‌اند به‌شدت سبک بوده و مقاومت مطلوبی دارند.

۴. درب‌های فرفورژه سفارشی

از دیگر مدل‌های متنوع درب فرفورژه می‌توانیم به انواع درب‌های فرفورژه سفارشی اشاره کنیم که معمولاً مشتری برای خرید این قبیل از درب‌ها طرح و مدل خاصی را که متناسب با معماری ساختمان است سفارش داده و به‌صورت کاملاً تخصصی و سفارش درب موردنظر برای مشتری ساخته می‌شود.

حال که با معرفی انواع درب فرفورژه آشنا شده‌اید، لازم می‌دانیم که بگوییم درب‌های فرفورژه از نظر معماری نیز به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه برایتان درباره نحوه تقسیم‌بندی درب‌های فرفورژه از نظر سبک معماری خواهیم گفت.

راهنمای خرید و معرفی انواع درب فرفورژه

مقاله پیشنهادی:‌ خرید درب فرفورژه در تهران

بررسی تقسیم‌بندی درب‌های فرفورژه از نظر معماری

مدل‌های مختلف درب‌های فرفورژه را می‌توان از نظر معماری به ساختمانی ویلایی، تالار و باغ تقسیم‌بندی نمود. درب‌های ساختمانی معمولاً به‌عنوان درب پارکینگ و به‌صورت تک لنگه، دو لنگه و یا به‌صورت ریلی نصب می‌شوند. در‌ب‌هایی که به‌صورت دو لنگه‌ای هستند با تکنیک قرینه‌سازی ساخته‌شده و جلوه‌های ویژه‌ای دارند. درب‌هایی ویلا و باغ‌ها نیز به‌صورت کاملاً لوکس و منحصربه‌فرد بوده و مقاومت و کیفیت خاصی دارند. برای ساخت درب‌های فرفورژه باغ نیز مدل‌های مختلف به‌صورت ساده و تلفیقی به‌کاررفته و درب‌های مقاوم و کلاسیکی ساخته می‌شوند.

مزایای خرید و نصب انواع درب فرفورژه چیست؟

زمانی که اقدام به خرید و نصب انواع درب فرفورژه برای ساختمان‌های خود می‌کنید باید بگویم که از زیبایی، امنیت، نوآوری و تکنولوژی منحصربه‌فرد ساخت درب‌های فرفورژه بهره‌مند خواهید شد. برخی از افراد زمانی که با قیمت نسبتاً زیاد درب‌های فرفورژه مواجه می‌شوند، دچار تردید شده و قادر به تصمیم‌گیری برای خرید بهترین نوع درب فرفورژه نیستند.

برای آگاهی بیشتر این افراد باید بگوییم که خرید درب فرفورژه تصمیمی کاملاً عاقلانه بود و نحوه نصب این قبیل از درب‌ها به‌شدت آسان بوده و از طرفی مقاومت و زیبایی که درب‌های فرفورژه دارند، در مقایسه با سایر درب‌ها، استاندارد و مطلوب است. از طرفی زیبایی و جلوه خاصی که درب‌های فرفورژه به محیط‌های مسکونی و تفریحی می‌بخشند به‌شدت قابل‌تحسین است.

 چه عواملی در قیمت انواع درب فرفورژه تأثیرگذار هستند؟

جالب است بدانید که عوامل صنعتی متعددی به روی قیمت درب فرفورژه تأثیر مستقیم دارد. به‌عنوان مثال ابعاد و اندازه‌های درب‌های فرفورژه تأثیر مستقیمی به روی قیمت آن‌ها دارند. اگر برای ساختمان خود درب تک لنگه تهیه کنید معمولاً قیمت آن در مقایسه با درب‌های بزرگ‌تر و دولنگه کمتر خواهد بود.

از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت درب فرفورژه می‌توانیم به تزیین و رنگ‌آمیزی درب اشاره داشته باشیم؛ بنابراین عوامل مؤثر بر قیمت انواع درب‌های فرفورژه را به ترتیب به‌صورت زیر می‌توانیم نام ببریم:

  • نوع درب فرفورژه
  • مدل درب فرفورژه
  • ضخامت درب فرفورژه
  • نحوه رنگ‌آمیزی انواع درب فرفورژه
  • شیوه ریخته‌گری درب‌های فرفورژه
  • میزان مقاومت انواع درب‌های فرفورژه

جمع‌بندی و سخن پایانی

درب ورودی ساختمان‌ها و محیط‌های مسکونی از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که در معرض دید بوده و به هنگام ورود افراد مورد دید قرار می‌گیرند و از این جهت برای خرید این مدل از درب‌ها باید وسواس به خرج داد.

ما در این مقاله به اهمیت خرید درب‌های فرفورژه پرداختیم و انواع درب فرفورژه را مفصل معرفی کردیم. چنانچه قصد خرید انواع درب‌های فرفورژه را داشته باشید، می توانید با آسودگی خاطر و با توجه به ویژگی‌های عنوان‌شده بهترین مدل درب فرفورژه را انتخاب و خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *